Monday, July 07, 2008

Hr ni cuti. Selain letih coz smlm ke Teluk Anson a.k.a Teluk Intan for Lias Wedding, mmg nak berehat pas sepjg minggu lepas bdn x fit langsung...nak kata deman, rs tak tp simptom2 tu ada, kaki pun sakit2...so last week, minggu yg langsung x produktif, skip gym etc. Papun syukur la, last week ada gak benda baik berlaku mcm pass Audit ISO SIRIM w/out NCR or OFI n having good talks & deals with The Photographer. Now, rs dah ok n insyaallah ready to back to my life....

Ok, this posting actually special to my friend ALIAS. Smlm selesai sudah majlis perkahwinan Lias dgn majlis bertandang kat Teluk Intan. Sepanjang kenal Lias, smlm mmg rs hepi n bangga sgt dgn dia...setelah pelbagai onak & liku, akhirnya bertemu jugak dia bahagia.

Kami kenal dah 11 tahun. Start kenal kat Dungun ms orientasi, pas tu kat kolej dok pulak 1 wing cuma tak sekelas. Ms tu kami kwn biasa2 je..tambah2 ngn style lone ranger dia n dia ni jenis reserved...kitaorg mmg x paham sgt ngn dia ms tu. Tgk gambar2 lm, mmg takde sgt dia...even dia mmg x joint aktiviti2 terlampau kitaorg...heheh




Masuk degree, kami n geng2 dr Dungun msuk Shah Alam, sewa ramai2 kat seksyen 7. Cuma aku, lias, din, nan, shay n jambu je teruskan ngn finance, yg lain2 tukar course n keretakan geng kami pun bermula. Masuk 2nd sem, yg retak terus pecah, team jejaka2 skema cam aku chow ke Seksyen 8. Kat sini la kami inclu aku n Lias trus kamcing cam adik beradik dah. Time ni Lias pun start joint gila cam kami. Lepas grad, Lias org pertama yg dpt keje tetap kat Teluk Intan, kami dah jarang jumpa tp tiap kali dtg KL dia mesti lepak kat my house. Finally dia balik ke KL lepas.......(biar la rahsia).

Ingat pasai Lias, dia ni mmg satu2nya my kawan yg paling challenging hidup dia (n most complicated - aku sendiri x brani nak cerita kalu org tanya pasai dia)...bila kami dh kamcing, sikit2 kami mula kenal betul2 masing2. Secara sengaja dan tidak, sikit2 kisah hidup masing2 kuar. Byk kali aku tgk Lias bersedih, paling aku tak lupa ms mak angkat n adik angkat dia meninggal. Mmg macam2 dia tempoh dari kecik smpai skrg, mujur dia kuat n alhamdulillah nmpknya ada sinar dihujung jalan. You're the man dude!! Paling x percaya...dia kawen dulu sebelum aku....hey! how dare U??? hehheh. Syukur....bertemu jugak dia teman penyejuk di mata, penawar di hatinya. Syg betul geng2 lama x muncul, cuma aku n nan je...nilah nasib org kawin luar KL. For me...from now, aku berhenti berharap, tp mestila aku hepi kalau korang muncul bila smpai "hari tu". Ok, congrate Lias & Norul...cepat2 dpt baby heh :P.

Note : Posting dgn izin Alias Samad Jeffry Abdullah. To Geng2 Wing Rembah, maaf coz bukak citer lama, kat sini, dgn kesempatan ni aku memaafkan & harap dimaafi atas segalanya.

Sebuah Kisah Klasik

Jabat tanganku, mungkin untuk yang terakhir kali
Kita berbincang tentang memori di masa itu
Peluk tubuhku usapkan juga air mataku
Kita terharu seakan tidak bertemu lagi

Bersenang-senanglah
Karna hari ini yang kan kita rindukan
Di hari nanti sebuah kisah klasik untuk masa depan
Bersenang-senanglah
Karna waktu ini yang 'kan kita banggakan di hari tua

Sampai jumpa kawanku
S'moga kita selalu
Menjadi sebuah kisah klasik untuk masa depan

Bersenang-senanglah
Kar'na hari ini yang 'kan kita rindukan
Di hari nanti...

Mungkin diriku masih ingin bersama kalian
Mungkin jiwaku masih haus sanjungan kalian

by : Sheila On 7
album : Kisah Klasik Untuk Masa Depan


p/s : Teringat kat movie "The Pursuit Of Happyness" .... for me "hidup tak mudah tp ia adil". Cam kejayaan...org slalu cakap nasib, tp tak ke usaha tu lagi penting...susah2 dulu, senang2 kemdian/ ko rajin ko dpt...ko mls jgn nak salahkan org...hadap jelah apa yg ko ada. Prof Izi Hj Ali ms ajar stat kat Dungun dulu penah tulis kat my book "najib, bukan susah nak susah", tp coz i'm jenis risk averse so camni la aku buat ms nih.....masih bg alasan perlukan masa, but hopefully even slowly i'll move on, insyaallah.

0 Comments:

Post a Comment